Z okazji Światowego Dnia Ochrony Środowiska Naturalnego, a także trwających od 1 do 7 czerwca Dni Lasów i Zadrzewień, wybrani przedstawiciele Koalicji “Włącz Czystą Energię” postanowili podzielić się dobrymi praktykami, jakie stosują w swoich firmach. Jest to inspiracja dla przedsiębiorców, w jak kreatywny sposób można działać proekologicznie w różnego typu biznesach.

“Kraina GOZ” to kampania społeczna przygotowana przez Fortum – europejską firmę energetyczną, której wizja strategiczna opiera się na „dążeniu do czystszego świata”.

Kampania ma na celu zachęcić Polaków do zmiany nawyków w zgodzie z koncepcją Gospodarki Obiegu Zamkniętego (GOZ). Głównym bohaterem i osią wszystkich działań w kampanii jest prof. GOZ, który sam przedstawia się jako „postać niekoniecznie prawdziwa mówiąca o problemach, które prawdziwe są i powoli zaczynają już nas wszystkich przytłaczać”. W profesora wciela się Tomasz Olejnik, aktor, który współtworzy postać z Magdaleną Jarząbek, odpowiedzialną za część kreatywną kampanii.

„Kraina GOZ” ma charakter kampanii 360 – o potrzebnych zmianach prof. GOZ będzie rozmawiał nie tylko ze „zwykłymi Kowalskimi”, ale też decydentami krajowymi, samorządowcami, przedstawicielami biznesu, nauki i organizacji pozarządowych. Dlatego oprócz kanału na Instagramie (GOZ.tagram), podcastu nt. Gospodarki Obiegu Zamkniętego (GOZcast) i interaktywnej platformy edukacyjnej dla uczniów szkół podstawowych (GOZedu), do cyklicznych rozmów (GOZtalk), które jesienią zwieńczy ogólnopolski kongres (GOZpodarka) prof. GOZ zaprosi także ekspertów – przedstawicieli biznesu, nauki i „trzeciego” sektora.

Cieszymy się, że możemy realizować kampanię, która ma na celu budowanie świadomości społeczeństwa w zakresie gospodarki cyrkularnej. W Fortum realizujemy koncepcję GOZ przede wszystkim poprzez nasze inwestycje, takie jak np. elektrociepłownia wykorzystująca RDF w Zabrzu oraz rozwój sieci ciepłowniczej i nowych projektów w innych miastach. Przy tym, jesteśmy przekonani, że aby skutecznie wdrażać GOZ w praktyce potrzebujemy nie tylko wsparcia samorządów, ale także mieszkańców jako świadomych obywateli i konsumentów. Mam nadzieję, że nasz niecodzienny pomysł, by do wspólnego działania zachęcała nas „niekoniecznie prawdziwa” postać prof. GOZ okaże się skuteczny – mówi Jacek Ławrecki, dyrektor ds. komunikacji w Fortum.

Więcej informacji o „Krainie GOZ” znajduje się na stronie: https://krainagoz.pl/