W tym roku Światowy Dzień Sprzątania – inicjatywa, w którą angażujemy się od lat – odbył się 19 września. . Pandemia skłoniła Coca-Cola do zmiany dotychczasowej formuły – firma skorzystała z inspiracji inicjatywy World Clean Up Day  Coca-Cola zaprosiła swoich pracowników do udziału w pierwszym w korporacyjnej historii Digitalowym Światowym Dniu Sprzątania Świata. Takie sprzątanie może wykonać każdy, nawet nie wstając od biurka. Oczywiście, akcja nie zastępuje w żadnym razie wieloletnich działań firmy na rzecz Świata Bez Odpadów w świecie realnym – również w biurze prowadzona jest edukacja i ścisła segregacja odpadów.

Nieczęsto zdajemy sobie sprawę, że cyfrowy świat również generuje zanieczyszczenia, które mają wpływ na środowisko. Prawie wszystkie działania online zwiększają nasz ślad węglowy. Innymi słowy, korzystanie z Internetu również tworzy własne odpady – emisje CO2, które są porównywalne z emisjami światowych linii lotniczych. Co więcej, każdego roku wysyłanych jest ponad 62 miliardy wiadomości spamowych, co odpowiada dziennemu zużyciu energii przez 2 miliony gospodarstw domowych w USA.

Z okazji Digitalowego Dnia Sprzątania Świata zaprosiliśmy pracowników Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie do usunięcia, wg. określonych zasad,  niepotrzebnych dokumentów z laptopa, starych e-maili, nieużywanych aplikacji na smartfonie, zduplikowanych i rozmytych zdjęć oraz filmów, które wypełniają pamięć urządzeń, przyczyniając się w ten sposób do ograniczania naszego śladu węglowego w świecie cyfrowym.

Zachęcamy pracowników wszystkich firm do podejmowania indywidualnych, lokalnych niewielkich inicjatyw w duchu „sprzątania świata”, tak jak wielu z nas robi to regularnie od wielu lat, nie tylko z okazji Światowego Dnia Sprzątania Świata, ale przez cały rok. Pamiętajmy, żeby stosować się do wytycznych epidemicznych, bo najważniejsze są nasze bezpieczeństwo i zdrowie.